Molo's verhaal


Ons verhaal... van het begin tot nu

Het verhaal van Molo is ontstaan uit nieuwsgierigheid en de wil om de bestaande modewereld voor kinderen te veranderen. Die wereld was in 2003 namelijk heel wat minder kleurrijk en leuk. Sinds het ontstaan ziet Molo zich als het merk dat echte “favoriete items” voor kinderen ontwerpt.

De eerste collectie van Molo, voor 2 tot 8 jaar, zag het licht in de lente van 2003 en werd toen verkocht in Denemarken, Zweden, Noorwegen, Nederland en Engeland. Maar de klant is niet tevreden, zij willen meer: dus werd in 2005 de eerste babycollectie, 0 tot 2 jaar, gelanceerd en in 2009 de eerste aparte buitenkleding collectie. Daarna is Molo nog blijven uitbreiden met kleding voor jongens en meisjes tot 16 jaar en een collectie zwemkleding.                                                                                                              

 

Onze passie... kinderen eerst

Molo is geen groot modewerk dat kinderkleding als een secundaire bezigheid ziet. Bij ons staan kinderen op de eerste plaats en deze passie zie je ook terug in onze kleding.

 

Onze filosofie... kinderkleding volgens kindervoorwaarden

Wij vinden dat kinderkleding ontworpen moet worden op basis van hun voorwaarden zodat ze hun creativiteit en persoonlijkheid via hun kleding kunnen uitdrukken. Wij zijn van mening dat kleding ontworpen wordt voor het echte leven, niet enkel voor speciale gelegenheden.

Kinderen hebben behoefte aan kleding waarin ze vrij kunnen bewegen, zichzelf openlijk kunnen uitdrukken en zonder angst de wereld kunnen ontdekken - ze zijn zeker niet op zoek naar kleding waarin ze niet kunnen bewegen.                                                                                                            

 

Ons design... fashion voor kinderen met een eigenzinnige charme  

Molo designs spreekt tot de verbeelding van kinderen met hun felle kleuren, leuke prints, interessante vormen en grappige combinaties. Wij, bij Molo zijn helemaal gek op prints, omdat ze zelfs bij de kleine kinderen voor heel wat pit kunnen zorgen. Alle kinderen zijn gek op prints. Dat is waarom ze zo belangrijk zijn in de collecties van Molo.

Onze stijl is urban met funky, kleurrijke designs die vaak voorzien zijn van een grappige twist of die gewoon al leuk genoeg zijn om op straat opgemerkt te worden. Toch blijft onze kleding steeds functioneel en heeft kwaliteit. Ons design is een combinatie van leuke, grappige details en een pure Scandinavische look. De kleding zorgt voor de nodige functionele details waar kinderen behoefte aan hebben en ze zijn bestand tegen de actieve levens die kleintjes hebben. Molo dat is charmante kinderkleding!

 

 

5 weetjes over Molo

  1. Het hoofdkantoor van Molo is gevestigd in Kopenhagen, Denemarken
  2. Molo heeft 11 concept winkels met eigen personeel in Denemarken (Kopenhagen, Lyngby, Odense en Aarhus), Zweden (Malmö en Stockholm), Noorwegen (Oslo) en Hong Kong
  3. Molo heeft eigen verkoopkantoren en showrooms in Engeland, Zweden, Noorwegen, Finland, Frankrijk, de VS, Hong Kong en de Benelux
  4. Ons merk wordt verkocht in 30 landen, dit wil zeggen dat we in 600 toonaangevende gespecialiseerde winkels en warenhuizen, waaronder Harrods in Londen en Barneys in New York, verkocht worden
  5. De Molo collectie is ontworpen voor kinderen tussen 0 en 16 jaar oud.

De looks bekijken